Hoe retourneer ik mijn pakket?

Bij GYZS.nl maken wij onderscheid tussen consumenten en zakelijke klanten.
Hieronder lees je welke regels voor jouw type aankoop gelden en welke algemene voorwaarden van toepassing zijn op alle retourzendingen. Aanmelden gaat eenvoudig via onze retourpagina.


1. Voor consumenten (particuliere aankopen)

Als consument heb je bij GYZS.nl het wettelijke herroepingsrecht.
Dat betekent dat je je bestelling binnen 60 dagen na ontvangst mag annuleren, zonder opgaaf van redenen.

1.1 Herroepingsrecht en bedenktijd

  • De bedenktijd van 60 dagen gaat in op de dag dat je jouw volledige bestelling hebt ontvangen.

  • Bij meerdere artikelen die afzonderlijk geleverd worden, start de bedenktijd op de dag waarop je het laatste artikel ontvangt.

  • Bestaat een product uit meerdere onderdelen, dan start de bedenktijd bij ontvangst van het laatste onderdeel.

  • Nadat je hebt gemeld dat je wilt herroepen, heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen.

1.2 Retour aanmelden

Meld je retour aan via onze retourpagina.
Houd je bestelnummer en e-mailadres bij de hand.

1.3 Kosten bij herroeping

  • De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening.

  • Indien je de volledige bestelling herroept, ontvang je het aankoopbedrag inclusief de standaard verzendkosten terug.

  • Terugbetaling vindt plaats binnen 14 dagen nadat wij je herroeping hebben ontvangen, mits wij het product hebben terugontvangen of je kunt aantonen dat het is verzonden.

1.4 Volledige terugbetaling en waardevermindering

  • Om in aanmerking te komen voor volledige terugbetaling, moeten product en verpakking in nieuwstaat verkeren.
  • Je bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product als deze het gevolg is van gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van het product vast te stellen.

Waardevermindering kan worden toegepast wanneer:

  1. Het product beschadigd is (bijv. door gebruik of onvoldoende verpakking tijdens retourzending);

  2. Het product onvolledig is (bijv. onderdelen, handleiding of accessoires ontbreken);

  3. Er duidelijke gebruikssporen zichtbaar zijn die verder gaan dan nodig is om het product te beoordelen.

Behandel het product dus met zorg en zorg voor een goede, beschermende verpakking bij het retourneren.


2. Voor zakelijke klanten 

Voor zakelijke klanten geldt geen herroepingsrecht of wettelijke bedenktijd.
Een zakelijke aankoop wordt gedaan voor beroeps- of bedrijfsdoeleinden en valt daarom buiten het consumentenrecht.

2.1 Retourbeleid voor zakelijke klanten

  • Retourneren, ruilen of annuleren is alleen mogelijk in overleg en na goedkeuring door GYZS.nl.

  • Dien altijd eerst een retouraanvraag in via onze retourpagina.

  • Retouren zonder voorafgaande aanmelding worden niet of met vertraging in behandeling genomen.

2.2 Kosten voor zakelijke retouren

  • Voor elke goedgekeurde retouraanvraag brengt GYZS.nl minimaal € 20 (excl. btw) aan verwerkingskosten per retourzending in rekening.
    Dit bedrag kan hoger uitvallen wanneer de behandeling van de retourzending extra arbeid of administratieve handelingen vereist, bijvoorbeeld bij grote of complexe retouren.

  • Aanvullend: voor retourzendingen die geheel zonder voorafgaande aanmelding of goedkeuring bij GYZS.nl worden aangeboden, kunnen wij extra retourkosten van € 35 (excl. btw) per retourzending in rekening brengen. Deze kosten worden altijd vooraf met de klant gedeeld, waarna de retour pas wordt verwerkt na schriftelijk akkoord van de klant.
    Indien de klant niet akkoord gaat met de bijkomende kosten, wordt de zending op kosten van de klant teruggestuurd, nadat de verzendkosten vooraf zijn voldaan.

  • De verzendkosten voor de retourzending zijn altijd voor rekening van de afnemer.

  • Of een retourverzoek wordt geaccepteerd, beoordeelt GYZS.nl per geval.

2.3 Uitzonderingen

Maatwerkproducten, speciaal bestelde artikelen of geopende verbruiksartikelen kunnen niet worden geretourneerd.


3. Algemene retourvoorwaarden (geldig voor iedereen)

De onderstaande voorwaarden gelden voor alle retourzendingen, zowel voor consumenten als zakelijke klanten.

3.1 Staat van het product

  • Producten moeten compleet, schoon en onbeschadigd zijn.

  • Gebruik een stevige en beschermende omverpakking om schade tijdens transport te voorkomen.

  • Lengtegoederen (zoals rails of profielen) dienen te worden verpakt op een houten lat of in een stevige koker.

  • Plak geen stickers, tape of verzendlabels op de originele productverpakking en schrijf er niet op.

3.2 Uitzonderingen – niet te retourneren artikelen

De volgende producten kunnen niet worden geretourneerd:

  • Artikelen die volgens jouw specificaties zijn gemaakt of aangepast (maatwerk)

  • Producten van persoonlijke of hygiënische aard

  • Geopende verbruiksartikelen

  • Artikelen waarbij op de productpagina duidelijk staat vermeld dat retourneren niet mogelijk is


⚠️ Belangrijk

De retourzending is altijd voor eigen risico en verantwoordelijkheid.
Zorg daarom voor een goede verpakking en bewaar het verzendbewijs van je retourzending.
GYZS.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade of vermissing tijdens transport.


*Om het herroepingsrecht uit te oefenen dient de consument de verkoper (GYZS.nl, Witte Paal 28, 1742NL, Schagen (NL), klantenservice@gyzs.nl, +31 224 212 026 (klantenservice)) via een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte te stellen van de beslissing om de overeenkomst te herroepen. De consument kan gebruik maken van het model-herroepingsformulier, hiertoe is de consument niet verplicht. . Wij streven ernaar uw bericht binnen 48 uur in behandeling te nemen. Wij zullen vervolgens het bestelbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product in goede orde door ons retour is ontvangen.